Gå till innehåll
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer
  • Om oss
  • Projekt
    • Örnsköldsvik - Björkgläntan
    • Luleå - Trädkronan
    • Eskilstuna - Silverknuten
    • Gävle - Salixporten
    • Falun - Kopparsvalan
    • 750 lägenheter i Nyköping
    • Kontakt
  • Mina sidor
    • Registrera dig
    • Glömt lösenord
    • Frågor och svar
    • Betala din hyra
  • Sök ledigt
    • Sök objekt
    • Lediga lägenheter
    • Lediga bilplatser
    • Lediga lokaler
      • Kontakt
    • Uthyrningskriterier
    • Intresseanmälan
  • Kontakt
    • Alingsås
    • Eskilstuna
    • Falköping
    • Finspång
    • Gråbo
    • Gävle
    • Järna
    • Katrineholm
    • Karlskoga
    • Karlstad
    • Knivsta
    • Köping
    • Luleå
    • Malmö/hyresadministration
    • Mariestad
    • Norrköping
    • Nynäshamn
    • Nyköping
    • Motala
    • Sala
    • Strängnäs
    • Skövde
    • Slussen
    • Sollentuna
    • Stockholm
    • Sundsvall
    • Timrå
    • Tranås
    • Trollhättan
    • Upplands Väsby
    • Uddevalla
    • Umeå
    • Ulricehamn
    • Vänersborg
    • Örebro
    • Örnsköldsvik
  • Investor Relations
Amasten
  • Om oss
  • Projekt
  • Mina sidor
  • Sök ledigt
  • Kontakt
  • Investor Relations
 
  • Registrera dig
  • Glömt lösenord
  • Frågor och svar
  • Betala din hyra

Frågor och svar

Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!

  • Jag kan inte logga in, varför?

    • Vid problem med inloggningen kan detta bero på följande:
      • Felaktigt format på personnumret. Personnumret skrivs i formatet ÅÅÅÅMMDDNNNN.
      • Lösenordet kan vara felaktigt. Funktionen Glömt lösenord skickar ett nytt lösenord till dig, förutsätter att du har en e-post registrerad samt att du valt e-post som kontaktsätt. Om du bytt e-post adress måste du kontakta Amasten.
      • Du är inte längre sökande. Om du inte loggat in inom 12 månader från din senaste inloggning finns du inte kvar som sökande i vår bostadskö och har förlorat din kötid.
      • Om du är hyresgäst hos oss och aldrig varit in på Mina sidor så måste du registrera dig. För att registrera dig behöver du personnummer och objektsnummer (finns på ditt hyresavtal eller hyresavi). Observera att det är bara du som står på kontraktet som kan få tillgång till Mina sidor.

     

     

     

     
  • Varför kan jag inte skapa ett konto?

  • Det kan bero på att

    • Du är under 18 år
    • Du har inte ett svenskt personnummer

    Läs hela vår uthyrningspolicy här.

  • Jag vill göra en serviceanmälan, men min partner står på kontraktet, vad gör vi?

  • Det är endast den som står som kontraktsinnehavare som kan göra en serviceanmälan. 

  • Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?

  • Gå till Glömt lösenord och fyll i ditt personnummer, så får du en återställningslänk.

  • Vart hittar jag mitt objektsnummer?

  • På din hyresavi eller på ditt hyreskontrakt.

  • Hur jobbar ni med integritet och GDPR?

  • Läs hela vår integritetspolicy här!

  • I vilka orter finns ni?

  • Vi finns i Falun, Finspång, Helsingborg, Järna, Karlskoga, Mörrum, Sundsvall, Timrå, Olofström, Osby, Ronneby, Sala, Skinnskatteberg, Skövde, Trelleborg, Umeå och Åstorp.

     

     

  • Jag är hyresgäst, hur registrerar jag mig?

  • Välkommen! Du registrerar dig under Registrera mig. Du behöver ditt objektsnummer för att systemet ska känna igen dig. Det hittar du på dina hyresavier eller på ditt hyreskontrakt.

  • Hur registerar jag mig?

  • Det gör du under Registrera mig

 
Hem / Mina sidor / Frågor och svar
Om Amasten
  • Om oss
  • Nyheter
  • Integritet
  • Kontakt
För hyresgäster
  • Vanliga frågor
  • Blanketter
  • Serviceanmälan
  • Sök lägenhet
För företag
  • Våra områden
  • Serviceanmälan
  • Kontakt
För investerare
  • Finansiell information
  • Finansiell kalender
  • Pressmeddelanden
  • Kontakt
  • Copyright © 2022 Amasten
  • Platskarta
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Desktop version