Frågor och svar
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Jag kan inte logga in, varför?
-
-
- Vid problem med inloggningen kan detta bero på följande:
- Felaktigt format på personnumret. Personnumret skrivs i formatet ÅÅÅÅMMDDNNNN.
- Lösenordet kan vara felaktigt. Funktionen Glömt lösenord skickar ett nytt lösenord till dig, förutsätter att du har en e-post registrerad samt att du valt e-post som kontaktsätt. Om du bytt e-post adress måste du kontakta Amasten.
- Du är inte längre sökande. Om du inte loggat in inom 12 månader från din senaste inloggning finns du inte kvar som sökande i vår bostadskö och har förlorat din kötid.
- Om du är hyresgäst hos oss och aldrig varit in på Mina sidor så måste du registrera dig. För att registrera dig behöver du personnummer och objektsnummer (finns på ditt hyresavtal eller hyresavi). Observera att det är bara du som står på kontraktet som kan få tillgång till Mina sidor.
-
-
I vilka orter finns ni?
-
-
Vi finns i Falun, Finspång, Helsingborg, Järna, Karlskoga, Mörrum, Sundsvall, Timrå, Olofström, Osby, Ronneby, Sala, Skinnskatteberg, Skövde, Trelleborg, Umeå och Åstorp.